الرئيسية / منوعات / كارمن سليمان نجت من بتر أصابعها وزوجها يشن هجوما على النفوس المريضة والحاسدين

كارمن سليمان نجت من بتر أصابعها وزوجها يشن هجوما على النفوس المريضة والحاسدين

نجت نجمة أراب أيدول المطربة كارمن سليمان من بتر أصابعها بأعجوبة أثناء تواجدها داخل منزلها التزاما بالحجر الصحي، وأكد زوجها الملحن مصطفى جاد أن الواقعة حدثت بسبب الحسد، واتهم أصحاب النفوس المريضة بأنهم السبب وراء “المصائب” التي تتعرض لها أسرته، وهدد بملاحقة أي متابع يضع تعليقا يتضمن حسدا.

مصطفى جاد تناول تعليق متابعة على صورة تجمعه بزوجته داخل العزل الصحي الطوعي تسخر من رفضه للحسد وقال: طيب بالله عليكوا المخلوقة دي يترد عليها ويتقالها إيه ؟؟؟؟؟؟؟؟ أنا مش مصدق إن فيه كائنات كده في الدنيا .. إحنا وصلنا لكده ؟؟؟؟

وبعد ساعات قليلة قام بنشر نفس الصورة مع تعليق مطول كشف فيه عن نجاة كارمن سليمان من بتر اصابعها وقال عبر حسابه بموقع الفيس بوك: قسمًا بالله عمري ما كنت من اللي بيشتكي ولا بصور حاجة من المصايب اللي بتحصلنا عشان مش ذنب الناس تشوف حاجات وحشة وننقلهم طاقة سلبية.

وأضاف جاد: بس بجد فيه بشر مريضة ومليانه غل وحقد وقرف والحسد بقي عيني عينك، وبجد انا قرفت وتعبت وأعصابي مبقتش مستحمله أنى اسكت على الناس دي، واللي هيقع تحت إيدي منهم؛ همسح بكرامة أهله الأرض، عشان انا عندي لسان وبعرف أرد، وبعرف آخد حقي قوي.

وتابع: الحسد وقعه وحش قوي جسديًا ونفسيًا وانا معنديش أغلى من عيلتي عشان كده كلامي منفعل شويه، كارمن إنهارده كان صباعها هيتقطع حرفيًا لولا ستر ربنا وكرمه واحترامًا لرغبتها مش هنزل الصور وعشان برضه الناس ملهاش ذنب تشوف حاجات زى كده واللي حصل حصل تزامنًا مع الصورة اللطيفة اللي تحت دي لنا الله وربنا يصفي قلوبنا.

وتلقى مصطفى نصائح عاجلة باللجوء لآيات صرف الحسد المذكورة في القرآن الكريم، كما ذكره البعض بأن العين والحسد حق ويتوجب عليه إبعاد اسرته وشئون حياته الخاصة عن أنظار المتابعين.